onsdag, februari 07, 2007

hej!

Vi har nu varit i Coolongatta i 3 dagar. Traffat vara kompisar, firat malins fodelsedag och njutit av den haaarliga atmosfaren har! it has been wicked! :)

Vi har dock bestamt oss for att imorgon dra vidare till Brisbane, kolla pa staden ett par dagar och sedan aka vidare norrut, hoppeligen fa withsundays och fraser island inbokat pa vagen! Denna andring av reseplanerna beror pa att vi vill atervanda hit till Cooly pa vagen ner till Sydney for att Billabong och Roxy prosurftavlingar gar av stapeln da, och det kan vi ju inte missa!! :)

Det var allt for idag, tack och hej! We'll be back soon :)

Vi ska dricka var kaffe och sedan ta itu med dagens aktiviter. Tankte hyra cyklar och cykla upp till vulkanen. Pust! :)

xoxoxoxoxo

J&L

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er flickor!
Oj oj oj... Malena "piggade upp" mig med er websida då jag e "sjuk" hemma (inget annat fel än absolut ingen röst)... Oj oj oj... får sån resfeber... Ni verkar ju ha urkul :) bortsett från din luxerade axel... Var nu på riktigt försiktig med den! Surfning verkar faktiskt vara er grej, kommer ihåg att jag pröva på det i Surfers men tappade nerverna på brädan, mig själv å läraren. Kan hända att jag e för gammal för sånt ;)Om ni vill ha vinkar så läs vidare, annars låt bli. Om ni inte e för unga för "lugna sporter" eller alls är intresserade så rekommenderar jag MYCKET varmt åtminstone ett provdyk om ni åker längre norrut i barriärrevet (cairns, airlie mm...) Färgerna, jättesköldpaddorna allt => bueno!!! Om jag kommer ihåg rätt å ordnades det mycket "try a dive" å förståss med egen instruktör. Kommer ihåg från vår autralien - nya zeelandresa att bland allt super så upplevde vi surfers paradise å brisbane som lite väl mycket asfalt, men smak å tycke varierar ju. Har ni tid så Fraser island var supersiisti; åka nerför alla sandberg rakt ut i sjön, lura efter dingos osv, whitsunday islands lär va urfint (det va ända gången vi hade otur med vädret), airlie beach å cairns toppen båda två, men inget vinner nog Byron bays stämning eller så hitta vi inte det :)... Åtmistone fick man billiga resepaket från Peter Pan i surfers för 3 år sedan :) Ni har säkert upplevt djungeln redan men vill ni göra det på nytt så cape tribulation var rena rama tropiska relaxing paradise om man emellanåt t.o.m. blir trött på krogarna ;) Nå jo, jag ska inte fylla hela er sida mer än jag redan gjort, gamyle(r)n(a) blir bara så ivrig(a).
-Micis & Lasse-