tisdag, januari 23, 2007

Monkey Business...:)

Hejssan!!

Snart ar tredje dagen i Byron forbi. Varmare tycks det bli hela tiden ( 40+), men havsbreezen ar svalkande och vattnet kallt, brrr...( 22+)

Byron ar definitivt ett mysigt stalle. En litet storre by som bjuder pa allt fran hemtrevliga cafeer, smabutiker, sporter och barer, allt detta blandat med surf.

Vi har egentligen bara tagit det lugnt och strovat omkring for att lara kanna stallet. Igar utforskade vi halsovardssystemet har. Johanna besokte fysioterapeuten som knaxade tillbaka grejor i hennes rygg. Malin besokte doktor och fysio pga hennes axel och fick order om att ta det lugnt i 6 veckor framover. :( argh....!!!

Alltsa dagens program har varit beachen, promenad upp till fyren och simma simma...Relaxing day indeed!! :) skoooont! Var kanske lite trotta efter gardagens danssession :) Cheeky Monkeys! UgaUga!!

Kramisar,

J&L

8 kommentarer:

Anonym sa...

TJa ni lever å mår bra ser ja :) Här e minus 15 å kallt *brr* Sku gärna byta ut det mot +40 måste jag säga :) Annars inget nytt härifrån same old jobb å gym.. Ha de bra. Kram

Anonym sa...

Hejsan!

Låter lite små svettingt där ni befinner er :) Ta det lungt i sex veckor, månne det kommer att lyckas? Låter som en lång tid för er som är vana att surfa varje dag. Kanske ni får byta om till någon lugnare sportgren tills ni är i form igen!
Här har kommit snö nu äntligen och jag skall försöka hinna och skida före det smälter bort igen.

Ha det bra, ta det försiktigt med axel och rygg!

Kram, Malena

Anonym sa...

Hej. Här har vi 8grader kallt och ganska mycket snö. Jag förstår att inte axeln kan hålla , du skall nog vara försiktig och sköta om den. Så det är inte så lätt att surfa om ena har ryggen sjuk och den andra axeln.Sköt om er och vila med surfandet.

Anonym sa...

Tjena! Ni har 40+ vi har -11.5 väldigt mucho gusto. Det blir att sätta långkalsnippren på idag. Vi skall resa till Köpenhamn vecka 8.. jee fast det blir nog inte nå varmare knappast. Jag tänker inte säga att ni skall ta det lungt för det tar ni det ändå inte! Men sköta om er skall ni göra! Kram och köss
H: Nette

Anonym sa...

hej apisar, ni vet inte hur glad jag blev då ni hörde av er till island!! det var just vad jag behövde!! borde läsa på tent just nu men det blir nog inte av eller jag vet inte.. har haft världens springigaste dag med riksdagsvalskampanj planering och insändarskrivning och debatt/diskussion om gymnasiets framtid på kattan. I love my life idag. Kanske jag mest behöver en sockrig latte och en finrexin (peppar peppar) jag tittade på ballerinor på mangos 70% rea och insåg att det är 4 månader tills man får använda sådana, fast frank talade om valborg igår, så vissa har tydligen börjat nedräkning :) och ni talar om regatta!! köp båten och fiska resten av tiden. då får ni vara på sjön! nåja int har jag någå mer att berätta. jag har köpt en digibox så jag kan titta på FST5. jag funderar på att börja sticka och använda hårrullar och bäddjacka och börja läsa på tent tre veckor på förhand. eller? ja här är massor av snö, vi planerar eventuell pulkakväll på lördag i vårdbergsparken. en del är i åre, andra på vårdberget, ni vet. kära hälsningar från akademiområdets förort, tavastgatan. om jag kunde skulle jag fota gripen och flitens lampa som lyser där på vinden. kräm

Anonym sa...

Hej Hannyork:) Jag har läst noggrannt igenom alla era bloggar.. hittar inget skumt hittils..så jag väntar att få höra "THA REAL VERSION".. här är allt bra.. håller på göra projekt och läsa till provveckan som är nästa vecka..blää..sen skrivningarna om 2 veckor.. men sen är det kryssning o min födelsedag:) tack för klockan den var just min stil:D!! Idag kommer Camilla hit till Åbo och vi skall ut..annars är allting som vanligt.. massor av snö..så man nästan drunknar. Ha det så bra! <3 Lillax

Anonym sa...

Hej. Festen i lördags är avklarad och lyckades väl. Alla verkade att ha trevligt och Lissi och Wille far hem idag måndag. Fick en skulptur, en kristallskål, en Arabia-kruka, en bordduk, en Gullkrona-skål och ett silverhalsband. Mer än tillräckligt. Hade dukat med riktiga servetter och en massa taxar på bordet. Och blommor från föregående veckosluts kaffebjudning i Arken. Hoppas ni båda har bra ! Hälsar Mamis R.

Anonym sa...

Hej, Har Ni övergivit oss här i högan Nord? Ni har inte hört av Er på länge......

Ha bra

t-e p-a